Troba feina en l'entorn 2.0
Cerca feina en les xarxes socials
Aquí tens diferents tècniques i estratègies per trobar feina amb l'ajut de la web 2.0.
Crea la teva marca personal Encara que tu no siguis cap producte, si crees la teva marca personal podràs destacar aquelles característiques que et diferencien de la resta mostrant els teus coneixements i habilitats, tal com es fa en els anuncis. L'entorn 2.0 permet que et puguis relacionar amb altres usuaris i que et posicionis com un professional del sector que t'interessa. A més, si participes en comunitats, blocs i fòrums pots tenir una reputació digital que podria ser decisiva a l'hora de ser contractat per una empresa. Com es fa? Bloc. Crea un bloc on puguis escriure sobre allò que t'interessa i ensenyar la teva feina. Es tracta d'un tipus de carta de presentació per demostrar que saps del que parles o per presentar els projectes que has dut a terme. No obstant això, encara que aquest espai serveixi per anar creant la teva marca personal, tu no has de ser el centre de tots els articles, sinó que també has de donar a conèixer altres tendències, parlar-ne i opinar-ne. A més del bloc, pots crear un butlletí (newsletter) perquè els lectors que ho desitgin rebin al seu correu electrònic les novetats que incloguis en la teva pàgina. Has de tenir en compte que un bloc no és cap bagul de comentaris sense sentit o còpies d'altres articles; has de dedicar-hi temps, redactar continguts interessants i originals i incloure-hi vídeos i imatges.
Xarxes socials. També és interessant que estiguis present a Facebook i Twitter, ja que inclouen moltes empreses i et pot servir com a eina de promoció, tant pel que fa a empreses com pel que fa a contactes professionals. | Eines CV digital. A la xarxa pots trobar diferents aplicacions per crear un currículum digital. Amb aquesta eina donaràs una visió més completa de la teva formació, capacitats i experiència professional. També té una estètica més atractiva i és més interactiu, ja que permet ensenyar les feines que has fet, incorporar-hi cartes de recomanació i mostrar fotografies. Videocurrículum. És un currículum en imatges. Permet donar-te a conèixer mostrant el teu aspecte i la manera d'expressar-te en general i també presentant les teves feines. És més laboriós que el digital, ja que has de tenir cura de la teva imatge, saber què diràs, presentar els projectes que has dut a terme, etc., i, tot plegat, sense avorrir l'espectador! Sabies que el 27% de les empreses ofereixen feina a través d'Internet, segons Adecco? |